Aquest any la tradicional Cursa de l’Alba s’ha ampliat amb la Primera Marató de Montserrat. Aprofitant l’estructura de voluntaris i col·laboradors de l’Alba, s’ha pogut organitzar aquesta primera Marató, que sens dubte tindrà continuïtat l’any que ve.
270 corredors han pres la sortida en aquesta primera edició, que transcorria pel Parc Natural de Montserrat. Tot i la pluja inicial el cel s’ha anat aclarint i els corredors han pogut gaudir de la cursa amb un dia ennuvolat però calorós. Tots han coincidit a destacar positivament la varietat del recorregut, amb exigents pujades, baixades tècniques, però també amb trams còmodes per córrer.
Aquest any ha resultat guanyador de la Marató en Francesc Soler, amb un temps de 3 hores i 58 minuts, sobrepassant al favorit Jessed Hernandez, que ha arribat 4 minuts més tard.
La primera dona en passar per la meta ha estat Núria Domingo, completant el recorregut en 5 hores i 21 minuts.
Pel que fa a l’Alba, el guanyador ha estat Victor Estepa amb un temps d’1 hora i 55 minuts, i la guanyadora Anna Comet amb un temps de 2 hores i 21 minuts.
Aquest any han estat amb nosaltres dos àrbitres de la FEDME, que decidiran si es pot homologar la Marató per al circuit nacional. Així, l’any que ve la cursa seria puntuable per a l’esmentat circuit.
Vegeu la notícia al Montserratí:
http://www.montserrati.cat/parc-natural/montserrat-el-paradis-dels-runners/