El cor de Catalunya

El passat dia 17 de març, vàrem fer una excursió que només puc qualificar com a especial.

Gombrèn. Petita població del Ripollès. Quasi tothom la coneix pel santuari de Montgrony, que sens dubte cal visitar alguna vegada a la vida. Però aquell diumenge vàrem anar a l’altra banda, menys coneguda, però no menys interessant.

Si hi ha algun lloc que cal qualificar com el cor de Catalunya, és aquest indret: ferèstec, rasos altiplans, dominant el paisatge de les valls cap el sud (amb Montserrat a l’horitzó), i amb l’escenografia del nostre Pirineu cap el nord: des del Pedraforca fins el Balandrau. Imagineu-vos el comte Arnau cavalcant per aquests indrets: no costa massa imaginar-s’ho.

Molt variat. Cingleres verticals, rasos encatifats d’herba, boscos frondosos de pi roig i immenses fatjos, entremig uns tolls on les granotes han posat ous, centenars, milers.

També un rierol, amb poca aigua, en una vall ombrívola, el pas de les Baumes discorrent al peu dels cingles. I la tornada per senders planers entre boscos de pins.

Indispensable per obrir el cor i oxigenar l’ànima.

https://photos.app.goo.gl/sqULPwLWsSqTcmsL8

https://photos.google.com/share/AF1QipN-nzMeheYEnOYqewQr6Cwe9d5EglbTg9UVuuKXxyIA9ttNHwK3YPitjQodhHulRA?key=eXFrdEduQlZ3S2ZZbS1OM1ZkTUJLaXVLS2hzNnFR

 

Quant a 4000peus

4000peus neix a Collbató l'any 2006 amb un objectiu comú entre tots els seus socis: la muntanya. 4000 peus representa l'alçada de Montserrat en la unitat de mesura del sistema anglosaxó, però també és una aproximació al número de peus censats a Collbató l'any 2006: uns 2000 Collbatonins/es.
Aquesta entrada ha esta publicada en Mitja muntanya, senderisme cultural. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.